Avantaje
• menţinere sigură a axei în orice poziţie dorită chiar şi în cazul demontării servomotorului, spre exemplu la operațiile de întreţinere a mașinii
• sistem de frânare optim pentru axe verticale și pentru manipularea greutăților mari
• durată mare de viață chiar și în cazul frânărilor de urgență frecvente
• monitorizarea stării de funcționare prin intermediul întrerupătorului integrat
• versiuni constructive compacte și scurte
• greutate proprie mică
• generare mică de temperatură chiar și în cazul funcționării în regim de 100 %
Caracteristici
Domeniu de utilizare
- acolo unde se cere blocharea axelor în siguranță în orice poziție
- optimă pentru axe verticale
Poziție de montare
Ciclu de lucru
- poate fi folosită 100% ED (nelimitat)
Securitate
- sigură datorită principiului fail-safe
- monitorizarea stării de comutare
- potrivită pentru frânarea la OPRIRE DE URGENȚĂ
Avantaje
- timp scurt de comutare
- densitate mare de putere
- durată lungă de viață
- momente mici de inerție de rotație
Execuţie
Versiuni
- frână cu un singur circuit cu ax de antrenare cu rulment, utilizabilă pentru transmisii cu curele dințate.
- frână cu un singur circuit cu cuplaj integrat, conectabilă
- frână cu dublu circuit cu ax de ieșire pe rulment
- module de frână de bază pentru configurații speciale de frână
- adaptare optimă la proiectul respectiv de axe, prin concepte de frânare diferite
Temperatura
Design - clasa de protecție
- grad de protecție IP 54
- clasa de protecție IP 65 disponibilă
Zgomot
Asamblare și întreținere
Versiuni
- frână ROBA®-topstop® cu un singur circuit, cu ax de ieșire pe rulment, de ex. pentru transmisie prin roată de curea,
- frână ROBA®-topstop® cu un singur circuit, cu cuplaj integrat tip plug-in,
- frână ROBA®-topstop®cu un singur circuit, cu cuplaj integrat și cuplaj limitator tip EAS smartic,
- frână ROBA®-topstop® cu două circuite cu ax de ieșire pe rulment,
- frână ROBA®-topstop® tip modul minimal pentru configurații speciale de frână
Frânele ROBA®-topstop®, datorită dimensiunilor adaptate ale flanșelor, pot fi integrate rapid în configurații pre-existente, între servomotor și contraflanșă. După caz, design-ul poate fi adaptat la situația existentă de instalare prin schimbarea flanșelor standard. Sunt disponibile cu livrare rapidă 7 mărimi standard pentru momente de frânare cuprinse între 6Nm și 400Nm.
FORME CONSTRUCTIVE
1. ROBA®- topstop® - versiune cu ax
EXEMPLU DE UTILIZARE
2. ROBA®- topstop® - versiune cu fixare directă pe șurub cu bile (prin cuplaj)
EXEMPLU DE UPGRADE
Funcționare
În starea dezactivată, mai multe arcuri de compresiune presează pe un disc de armătură. Ca rezultat, discul armăturii împinge rotorul spre flanșă. Flanșa și discul armăturii strâng și frânează rotorul, prevăzut cu discuri de frecare. Rotorul prin intermediul canelurilor este conectat prin formă la arborele sau la butucul inelului de prindere.
Prin aplicarea unei tensiuni nominale asupra bobinei, se generează o forță magnetică în suportul bobinei. Forța magnetică trage discul armăturii împotriva presiunii arcurilor către suportul bobinei. Discul armăturii și flanșa eliberează rotorul, frâna este astfel decuplată. Rotorul poate rula liber, de asemenea butucul inelului de strângere sau axul.